Nils Drost werkt sinds 2013 als telecomspecialist bij TelecomHunter en hij zorgt voor klanttevredenheid. Bel ons maar eens. Grote kans dat je hem aan de lijn krijgt. Dankzij zijn uitgebreide productkennis maakt hij sinds 2019 ook productvideo’s voor TelecomHunter. Tijd om eens met hem in gesprek te gaan.
Nils, sinds wanneer bij jij zo enthousiast over telecom?
In 2013 begon ik als stagiair bij TelecomHunter. Op dat moment waren de markt en de materie nog helemaal nieuw voor mij. Vanaf dag 1 groeide mijn enthousiasme over alle mogelijkheden die zakelijke telecom hardware biedt. Dagelijks sta ik onze klanten als telecomspecialist dan ook met veel plezier te woord over al hun vragen over headsets, bureautoestellen en vergaderoplossingen.
Hoe is dat enthousiasme zo gegroeid?
Vanaf de eerste dag van mijn stage groeide zowel mijn productkennis als het plezier in het klantcontact. Juist de combinatie van deze twee dingen maakt mij zeer enthousiast. Zowel over alle ontwikkelingen op het gebied van customer service en de technische ontwikkeling in de telecommarkt. Na 7 jaar adviseer ik klanten dan ook nog steeds met veel plezier over de beste oplossing voor hun organisatie. Hierbij is video conferencing natuurlijk ontzettend actueel.
Wat is jouw geheim op het gebied van customer service?
In grote lijnen geloof ik dat goede customer service afhangt van drie dingen: betrokkenheid, kennis en snel schakelen. Aan de telefoon of in een e-mail probeer ik dus ook eerst te begrijpen wat de klant écht wil. Vervolgens adviseer ik hem of haar op basis van onze uitgebreide productkennis over de beste oplossing. Uiteraard help ik vervolgens bij het vinden van de meest efficiënte manier om deze oplossing in de organisatie te integreren.
Waar kan jij wakker van liggen?
Ik vind het geven van goede service het belangrijkste in mijn werk. Ik kan dan ook echt wakker liggen als wij een slechte review krijgen via TrustPilot. Gelukkig gebeurt dit niet vaak en na de keren dat het wel gebeurde hebben we er wel wat van geleerd. Ik hoop dus zeker dat mensen hun eerlijke feedback blijven geven.
Waar moet een goede headset aan voldoen volgens jou als telecomspecialist?
Voor een telefonie headset zijn comfort, noise cancelling en geluidskwaliteit uiteraard de belangrijkste factoren. Maar doordat steeds meer headsets zijn verbonden via bluetooth, wordt audiokwaliteit voor het luisteren naar muziek ook steeds belangrijker.
Welke headset is jouw persoonlijke favoriet?
Op mijn eigen bureau staat een Plantronics Voyager Focus B825-M. Dit is een comfortabele headset die ik met plezier de hele dag draag. De audiokwaliteit is voor telefoongesprekken en muziek zeer geschikt. Daarnaast is de actieve noise cancelling op dit model heel prettig als ik geconcentreerd moet werken zonder gestoord te worden door geluiden uit mijn directe omgeving.